Sunday, April 20, 2008

Jordskaelv!


Det er vist pa tide, at jeg lige giver en lille opdatering.

Sa blev min lille bajs tre ar - den 2. marts. Hvor tiden altsa flyver, men nu sover han ikke i tremmeseng mere, vi er kommet af med bleen (han har stadig en pa om natten, men den er som regel tor), og han er meget interesseret i bogstaver og farver. Det er sa sjovt at folge meed i hans udvikling.

Jeg nyder ogsa at foraret endelig er pa vej. Jeg har haft flotte paskeliljer og tulipaner i min have. Jeg elsker traet pa billedet (aner ikke hvad det er), men den blomstrer sa flot om foraret, sa en onsdag eftermiddag cyklede Lucas og jeg en tur til parken, og kameraet skulle med sa jeg kunne fa et billede af blomsterne pa traet.

Nu har du sikkert undret dig over hvorfor pokker jeg skrev jordskaelv i titlen. Men vi har haft et i St. Louis - ja, du laeste skam rigtigt.

Fredag morgen var jeg ved at gore klar til at skulle arbejde, og pludselig horte jeg en lyd som om det pludselig begyndte at regne rigtig voldsomt pa vores vindue. Jeg kiggede ud af vinduet, men der var intet at se. Det begyndte at blive kraftigere, og pludselig begyndte min bogreol at ryste, og sa kan jeg love dig at mit hjerte begyndte at banke RIGTIG hurtig, og mine haender rystede. Vores hus rystede godt og jeg kunne hore glas klirre osv.

Jeg skyndte at taende for fjernsynet, for nu rystede hele huset, for at se om der var tornado advarsler (aldrig fik jeg den tanke, at det var jordskaelv).

Pa det tidspunkt kom Dwayne ud af sovevaerelset og spurgte hvad der foregik. Han abnede fordoren og kiggede ud, men der var stille. Han sagde, at han aldrig havde oplevet noget lignende siden han havde vaeret i Californien og havde oplevet jordskaelv der.

Vi sad sammen og sa lidt fjernsyn og en meterolog kom pa skaermen for nyhederne normalt starter og sagde at et jordskaelv ramte St. Louis kl. 4.37 og det var et 5.2.

Vi havde et efterskaelv omkring kl. 10, men det maerkede jeg ikke.

Sa det var lidt en sjov dag pa arbejdet, for jordskaelvet var det store emne. Nogle troede at der la en under deres seng og rystede sengen, andre troede torden, eller en stor lastbil korte forbi deres hus.

Pa nyhederne sagde de, at der ikke havde vaeret et jordskaelv lignende siden 1968, sa gad vide, hvornar det sker igen?

No comments: